mandag 27. desember 2010

And it has come to this...

Nyttårsforsetter. Folk skriver lister for dette hvert år i romjulen og dagene før nyttår. De skriver om at de skal spare mer, trene mer, spise sunnere, bli flinkere på skolen osv. Det er det samme hvert år. Så kommer nyttårsaften og 1.nyttårsdag trer forsettene i kraft. Eller de skal hvertfall gjøre det. Men 1.nyttårsdag våkner vi fyllesyke, gjerne i noen andre sin seng (en ukjendt?) og lurer på hvordan i helvete vi havnet der og leter etter kjappeste vei ut. Vi drar på oss joggingsen, spiser junkfood, drikker cola og har filmkveld med masse godterier for å døve over smerten ved å være fyllesyk og alene på den første dagen i et nytt år. Tada, allerede første dagen i det nye året har vi brutt nyttårsforsettene våre.

Så jeg vil med dette innlegge konkludere med at nyttårsforsetter er ubrukelige. Det funker ikke, det viser seg hvert bidige år. Correct me if im wrong!!!
Jeg vil heller velge å skrive meg en liste med diverse mål som jeg ønsker å nå i løpet av det nye året, kanskje også delmål. Og når jeg har nådd disse delmålene, vil jeg sette meg nye delmål. På denne måten er jeg ganske sikker på å nå en eller annen form for progresjon, hva det nå enn skulle være om. Du kan skrive opp at du har som delmål å ta 20 kg i benkpress for eksempel, og når det målet er nådd, kan du sette deg et nytt mål ved å nå 40 kg i benkpress. Og lignende ting som ikke har noe med trening å gjøre. Jeg vil velge å tro at dette er mye smartere enn en simpel liste med noen forventninger til degselv som du most likely vil gjøre alt for å glemme allerede 1.nyttårsdag...

Godt nyttår og måtte 2011 være alt hva 2010 ikke ble!

1 kommentar:

  1. Takk for hilsningen din, vennen. Takk for de gode ønskene :) Jeg håper virkelig alt det samme for deg også. Du fortjener å ha det godt, du fortjener medgang, kjærlighet, lykke og positivitet rundt deg. Vet ikke hva det var med 2010, men det har vært så vanskelig å oppnå suksess - det være seg på ALLE nivå. Dette var ikke ¨vårt¨ år, men nå er snart 2010 over og et nytt år begynner... ¨med blanke ark og fargestifter¨... Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år. Ønsker deg et flott år 2011! Store klemmer fra nord.

    SvarSlett