torsdag 9. desember 2010

Bublè-magic!

Jeg vil dedikere dette innlegget til den fantastiske artisten Michael Bublè!
Jeg oppdaget denne stjernen etter at jeg hørte en venn av meg synge på en sang som låt slik: "Birds flying high, you know how I feel, sun in the sky, you know how I feel..." Jeg spurte min venn om hvilken sang han gikk rundt og sang på, da svarte han "Feeling good" av Michael Bublè vel! Jeg bare "Hæ? Hvem er det" og gikk på youtube for å søke han opp. Jeg har siden vært bergtatt.

Michael Bublè har en fantastisk stemme, den er kraftfull og dyp samtidig som den er forsiktig og lys, rett og slett fullkommen og ufattelig vakker. Han har italienske røtter og er vokst opp med jazzmusikk, så kanskje kan dette være noe av årsaken til hans praktfulle stemme? Bublè er kjent for å gi gamle sanger en ny vri med sin jazzpop-sjanger, men han skriver også egne låter. Noen av hans mest kjente låter finner vi fra albumet "It`s time" som ble utgitt i 2005, han har også gitt ut et live-album fra Madison Square Garden , en jule-EP, samt noen flere og mindre ukjente album. Hans siste album ble gitt ut i 2009 og inneholder blant annet låten "Havent met you yet" som er en skikkelig glad-låt! Noen av hans mest kjente sanger er forøvrig "Feeling good", "Everything" og "Home" som Westlife har gitt ut en coverversjon av.
Han er innehaver av den fineste julesangen etter min mening, nemlig "Grown-up christmas list", jeg elsker denne sangen, rett og slett!!!

SÅ dersom du ikke ennå har sjekket ut Michael Bublè, er det virkelig på tide!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar